رجب‌پور با اشاره به خدمت رسانی موکب امام رضا(ع) در کاظمین از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور، گفت: این موکب با حضور ۷۰ خادم در سه محور اسکان، تغذیه و فرهنگی به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهد.

خدمت به زائران حسینی  از اسکان تا حسینیه کودک

«مهدی رجب پور»،از خدمت رسانی کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) به زائرین اربعین حسینی در شهر کاظمین خبر داد و بیان کرد: امام رضا(ع) از ما مشهدی‌ها توقع دارند که بهترین خدمت رسانی را به زائران پدر بزرگوارشان امام موسی بن کاظم(ع) و پسرشان امام جوادالائمه(ع) داشته باشیم و با توجه به اینکه نام موکب کانون جواد الائمه(ع)، امام رضا(ع) است، به همین جهت این کانون، امسال هشتمین سال است که خدمات‌رسانی به زائرین اربعین را در شهر کاظمین در جوار حرم امامین کاظمین(علیها سلام) انجام خواهد داد.

مدیر موکب امام رضا(ع) کانون جواد الائمه(ع) مشهد استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این موکب از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در کاظمین به زائرین اربعین خدمت رسانی می کند، بیان کرد: توفیق خدمتگزاری به زائرین به صورت خودجوش و با مشارکت اعضای این کانون و با حضور ۷۰ خادم خواهر و برادر در سه حوزه اسکان، تغذیه و فرهنگی صورت می گیرد و فعالان موکب، داربست‌زن‌ها، آشپزها، خادمان، مداح و امام جماعت موکب «امام رضا(ع)» همگی از اعضای کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» مشهد استان خراسان رضوی هستند که با حضور و همراهی خود فرصت خدمت رسانی به زائران اربعین را فراهم کرده اند.

حکایت ۱۲ روز خدمت بچه‌های مسجد به زائران اربعینیِ جوادالائمه(ع)

وی با اشاره به اینکه این موکب روزانه دو هزار اسکان در طول ۱۲ روز خواهد داشت، ابراز کرد: موکب امام رضا(ع) برای پذیرش یک هزار خواهر و یک هزار برادر ظرفیت دارد و روزانه از قریب سه هزار نفر(صبحانه و شام) پذیرایی انجام می شود و عصرانه و میان وعده نیز میان زائرین توزیع می گردد. همچنین چایخانه و ایستگاه صلواتی موکب نیز شبها فعال و به زائرین خدمات ارایه می شود.

رجب پور خاطر نشان کرد: اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت اربعین، برپایی مراسم عزاداری در خیابان امام علی(ع)، اجرای سرود و تعزیه، آیین دمام زنی، سخنرانی، مرثیه خوانی با حضور ذاکرین آستان قدس رضوی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این موکب است.

حکایت ۱۲ روز خدمت بچه‌های مسجد به زائران اربعینیِ جوادالائمه(ع)

وی با اشاره به برنامه های این موکب مختصص کودکان گفت: راه اندازی حسینیه کودک و اجرای برنامه های متنوع برای کودکان در این حسینیه با حضور کودکان کاظمینی انجام و به دختران نیز هدایای فرهنگی اهدا می شود.

حکایت ۱۲ روز خدمت بچه‌های مسجد به زائران اربعینیِ جوادالائمه(ع)

 رجب پور همچنین از برپایی نمایشگاه مفهومی واقعه عاشورا نیز در قالب کارگاهی در این موکب خبر داد و گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری، شعرخوانی، نقاشی، به واسطه حضور کودکان و خانواده هایشان در این غرفه انجام می شود.

حکایت ۱۲ روز خدمت بچه‌های مسجد به زائران اربعینیِ جوادالائمه(ع)

موکب امام رضا(ع) تحت اشراف کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس از جمله کانون های فعال در سطح کشور است که همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی منشا اثر بوده و است.

کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) از سال ۱۳۷۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرده است و برنامه‌های متعددی را با توجه به نیاز هر گروه سنی مورد توجه قرار داده است. توجه به ذائقه مخاطب در امور فرهنگی، تاسیس کتابخانه، فعال شدن گروه سرود، ارایه خدمات آموزشی، ارایه طرح‌های مختلف ملی، طرح ملی سلام بر امام و قرائت زیارت امین‌الله، چهارشنبه‌های امام رضایی، برپایی موکب در شهر کاظمین، حضور فعال در فضای مجازی در قالب پایگاه اطلاع رسانی کانون جوادالائمه (ع)، برگزاری اردوهای مختلف از برنامه های این کانون محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.